7/12/2015

Summer Notes

Sziasztok! 
Off 1: Igazából ennek a bejegyzésnek a lényege, hogy megkérdezzem, milyen posztokat szeretnétek látni a közeljövőben? Mivel nyár van, így sokat tudtam írni, vannak sorozat-, film-, blog- és könyvajánlók/kritikák is a talonban, én pedig nem tudom, melyikre van a legjobban igény, ezért kérlek titeket, szavazzatok jobb oldalt, hogy milyen bejegyzéseket szeretnétek többet látni, nagyon megkönnyítené a válogatást és ti is azt kapnátok, amit szeretnétek.
Off 2: Ezzel a bejegyzéssel egy teljesen új rovatot nyitok meg, ami nem más, mint a blogajánlók. Úgy gondolom, ez is szervesen hozzátartozik az oldalam könyves profiljához, mert, ha nem is papírformában, remek és színvonalas történetekre találhatunk rá online is. Még csak fizetni sem kell érte. Mind tudjuk, hogy ellepték a történetes blog kategóriát a gagyibbnál gagyibb One Direction és Justin Bieber fanficek, de, ha odafigyelünk, igazi gyöngyszemekre bukkanhatunk. Könyves bloggerként szívügyemnek érzem ajánlani a blog formában megtalálható könyveket. Ezek a bejegyzések is olyanok lesznek, mint a könyves posztok, de csak színvonalas és jó történetes blogokról fogok írni, legalábbis így tervezem. Ezek csak blogajánlók lesznek, remélem tetszik nektek az ötlet és ha épp nem papírkönyveket bújtok, beleolvastok majd ezekbe a blogokba is. Ezt a rovatot az egyik kedvenc, talán A KEDVENC (csupa nagybetűvel) blogommal kezdem. Jó olvasást az ajánlóhoz és a bloghoz is!

Summer Notes blog

A blog kinézete is gyönyörű, és  de én a tartalommal fogok foglalkozni. 

A történet dióhéjban: Ashton Sawyer egy török szállodában fog dolgozni nyáron. Először úgy gondolja, hogy unalmas, munkával teli nyara lesz, de egy véletlen (az uniszex neve) miatt egy szobába rakják David "Pimasz Könyves Álompasi" Hamiltonnal, akivel állandóan egymás vérét szívják, versengenek és a másik agyára mennek, másrészt pedig szikrázik körülöttük a levegő. Vajon túlélik a nyarat anélkül, hogy szerelembe esnének vagy meggyilkolnák a másikat álmában?



Ha egy komoly hangvételű, zord fantasyra számítasz, akkor ez nem a te stílusod. A történet kreatív,  könnyed, nem sablonos és a végsőkig humoros. Komolyan, hangosan szoktam rajta nevetni. Aki szereti a szereplők közötti szócsatákat, a szarkazmust és az ironikus megjegyzéseket, akkor ezt imádni fogja. A történet is olyan, nem is tudok rá mást mondani, mint azt, hogy nagyon nyári. Tökéletes arra az esetre, ha bent, a hűvös házban olvasod vagy arra is, hogy napozás közben, a negyven fokban bogarászd ki a betűket egy telefon képernyőjéről, miközben a szemedbe süt a nap. Khmm.. Az utóbbi én lennék... Természetesen, ha már kellően ráolvadtam a napozóágyra akkor bevonszolom magam a vörösre égett végtagjaimmal a hűvös szobába és végre elolvasom hunyorgás nélkül is, de arra akartam célozni, hogy... eltértem a témától. A lényeg, hogy ez a történet, bárhol és bármikor tökéletes kikapcsolódást és nevetős pillanatokat nyújt.

A szereplőket nagyon szeretem. Ashton nem egy szívbajos hősnő, bármilyen kihívásban és versengésben benne van és azt hiszem, én is kicsit olyan vagyok, mint ő, a szarkazmus és az állandó akkor is én nyerek elszántság is megvan bennem, ezért könnyen azonosulok a karakterével. David pedig... Emeljünk neki aranyszobrokat, komponáljunk neki rock balladákat és tartsunk a tsizteletére néhány misét. Azt hiszem, elég annyit mondanom, hogyha szerelmes vagy Daemon Blackbe, akkor Davidet is imádni fogod. Ha szeretted a Daemon-Cica szájkaratékat, akkor a David-Szöszi balhék sem fognak csalódást okozni. A mellékszereplőket is szeretem, kivéve azokat, akiket utálni kell (MusztafaAladdinmindenféletöröknév = Halim).

Az írásmód is gördülékeny, könnyed, de változatos és látszik, hogy az írónőnek nagy a szókincse. A humort már említettem, az valami fantasztikus. Az egészet az teszi még különlegesebbé, hogy ez gyakorlatilag egy blogban blog öhm... blog. Szóval ez egy történetes blog, de a fejezetek lényegében Ashton blogbejegyzései, amiben leírja a nyarát. Szerintem nagyon ötletes. A kedvcsináló idézetekről ne is beszéljünk. Minden Nyári bejegyzés végén kapunk egy kis ízelítőt a következő részből, amit mindig sikerül az írónak pont úgy kiválasztania, hogy a falat kaparjam a következő részért.

Ha egy idézetet kéne választanom az eddig megjelent részekből valószínűleg én is azt választanám, ami az oldalsávban ki van téve kedvcsinálónak. Szerintem ez jobban bemutatja a történetet, mint az én hosszú szájtépésem:



"- Hm Szöszi, ez egy meglehetősen szép darab – pörgette meg mutatóujján az egyik piros, csipke bugyimat.

- Azonnal tedd le! – förmedtem rá és már reflexszerűen megindultam felé, mikor a szigszalag emlékeztetett arra, hogy nem mehetek oda.

- Gyere és vedd el! – provokált szemtelen mosollyal az arcán.
- Akkora seggfej vagy!
- Ezt már tegnap elsütötted… ohó, ebben is el tudlak képzelni – emelt fel diadalittasan egy újabb fehérneműt.
- Megöllek! – sziszegtem."

Ha értékelnem kellene, egyértelműen 5/5-öt adnék rá, de mivel ez egy ajánló, így azt hiszem, evidens, hogy max pontot érdemel. Szívesen olvasnám egyszer ezt papírformában is és ezer-százalék, hogy az elsők között lennék, aki  megveszi, dedikáltatja és dicsekszik, hogy ő már a kezdetektől olvasta blog formában. Ha az ajánló alapján úgy gondoljátok, megéri benézni, akkor mindenképpen szánjatok időt rá, fantasztikus.



2 megjegyzés:

  1. Drága Kíra! :)
    El sem tudod képzelni, hogy milyen széles mosollyal az arcomon olvastam a soraidat. Elképesztően jól estek a kedves szavait, nagyon nagy örömmel tölt el, hogy ennyire pozitívan vélekedsz a történetről, a kivitelezésről, a szereplőkről, a stílusomról. Úgy összességében, az egészről! :) Tényleg nagyon hálás vagyok egyfelől azért, hogy a blogon is mindig írsz nekem visszajelzést, hogy mindig bátorítasz és inspirálsz a kedves szavaiddal, másfelől pedig azért is, hogy időt szántál arra, hogy egy ilyen hosszú blogajánlóval ajándékozz meg. Mikor belekezdtem a Summer Notes írásába, még az sem fordult meg a fejemben, hogy én ezt nézők elé tárom, most pedig már azokat a szavakat olvashattam Neked köszönhetően, hogy "papírformában", "megveszi", "dedikáltatja". Bár nem tartom valószínűnek, hogy bármikor is kiadassam ezt a történetet, ha mégis sor kerül rá, akkor biztos lehetsz egy ajándék példányban, egy jó hosszú kisregénnyel megfűszerezve az első oldalon, bár azt leszögezném, hogy a valódi írásom közel sem annyira olvasható, mint a gépelésem... :D
    Még egyszer köszönöm az időt és energiát, amit ennek a cikknek a megírásába fordítottál!
    Remélem nem bánod, ha kiteszem ezt az ajánlót a blogomra is, természetesen feltüntetve a forrást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy nem bánom :) Ha egyszer ezt vagy egy másik írásodat papírformában láthatjuk, akkor szavadon foglak :) Sok feliratkozót, kitartást és ihletet neked a továbbiakban is. És maradok a blogod elvakult olvasója és rajongója. :D

      Törlés