5/19/2015

10 tipp azoknak, akik nem mindennapi világban élnek

Halihó mindenkinek! A szavazásban többen is a még több '10 tipp azoknak, akik..' bejegyzésre voksoltatok és ennek nagyon örültem, mert az előző megírását nagyon élveztem. Mivel az előző 10 könyvajánlás azoknak szólt, akik kerülik a fantasy-t, úgy igazságos, hogy a mostani pedig a fantasy rajongóknak kedvezzen. A legtöbb felsorolt könyv urban fantasy, egy időben szinte csak ilyeneket olvastam és még most is imádom őket. De mivel általában minden kategóriában van rossz tapasztalatom, ezért minden ilyen posztban lenne egy ellenpélda is. Jó szórakozást és ha valamelyik könyv megtetszene, kellemes olvasást

1) J. K. Rowling: Harry Potter sorozat
Szerintem akinek van könyvmoly ismerőse vagy ő maga is könyvmoly már nem egyszer ajánlották a Harry Potter sorozatot. Én is csak tizenkét évesen vettem rá magam, de azóta dúl a lámúr. Ennek a könyvnek olyan világfelépítése és hangulata van, hogy hűű.. A csokibékával kezdve, vajsörön, Roxforton át a házimanókig. minden-minden elem olyan hangulatot teremt, amit mindenki rögtön megszeret és nem akarunk szabadulni tőle. Nem mese, vagyis lehet, hogy az első néhány kötet jobban hajaz egy mesére, de ez gyerekek és felnőttek kezében is megállja a helyét. Remek történet olyan szereplőkkel, akik a szívünkhöz nőnek. Harry Potter szindrómát okoz! Saját elnevezés, a hét kötet befejezte utáni súlyos elvonási tünetekre használom.


2) Cassandra Clare: Csontváros

Ki ne hallott volna az árnyvadászokról? Költői kérdés volt, mert tuti, hogy vannak néhány millióan, akik nem hallottak róluk és ezt súlyos hibának könyvelem el. Cassandra Clare egy új világot alkotott, amiben imádok elveszni. Én A végzet ereklyéi sorozattal kezdtem, aminek a Csontváros az első kötete, de nekem a Pokoli szerkezetek hajszállal közelebb áll a szívemhez. Will Herondale, Ájlávjú  Talán az 1800-as évekbeli London az oka és a tény, hogy Angliában játszódik, de a Pokoli szerkezetek trilógia a kedvencem az árnyvadász témában. De ne hordjuk a sárga földig A végzet ereklyéit sem, mert azok is megérik az árukat. Erről a két sorozatról úgy unblock elmondható, hogy humoros, izgalmas, kalandos és mindenek előtt egy remek urban fantasy.


3) Colleen Houck: A tigris átka
Ó, igen, ez a regény életem első se veled se nélküled kapcsolata. Egyszerre utálom és imádom, szeretem és gyűlölöm, ez a könyv a folytatásaival együtt jó és rossz egyszerre. A főszereplő csajt utálom, minden más szereplőt imádok, néha a túl sok nyálat utálom, de az összes többi momentumot, különösen az indiai kultúrát imádom. Szóval igen, általában ajánlani szoktam és most is ajánlom, mert néhány idegesítő ponttól eltekintve egy nagyon király történet és feltett szándékom ezután megtanulni hindiül.












4) Jeanine Frost: Félúton a sírhoz
A neccharisnyás gót ribanc a borítón senkit se tévesszen meg. Sokáig óvakodtam tőle pont az előbbi miatt, de nagyon pozitívan csalódtam, mert ez, annak ellenére, hogy a vámpír téma lerágott csont, tudott újat mutatni. A karakterek nagyon szórakoztatóak és imádom benne a szócsatákat, egyébként is tele van rengeteg vicces jelenettel, amiken jót derülök és még akciódús is a történet. Nem fogja megváltani a világot, de nem is ez a feladata. A főszereplő páros, Cat és Bones pedig mindent visz. Borongós napokra, mikor elkél a szórakozás tökéletes választás.


5) George R. R. Martin: Trónok harca
Már írtam róla egy értékelést, amit ITT olvashattok. Aki elkezdi olvasni az készüljön fel egy hosszú-hosszú sztorira és egy hatalmas élményre, szerintem nincs ember, aki ezt hamar felfalta volna, én is egy hónapig olvastam, de megérte. A világfelépítés az árnyalt karakterek stb. mind-mind nagyon jók, erről nem is szeretnék terjedelmesebben írni, mert már megtettem a fentebb linkelt bejegyzésben. Elsőre talán nehéz olvasmánynak tűnik a sok név és helyszín miatt, ha ez elrettent, akkor ajánlom, hogy nézzetek bele először az HBO sorozatba, én is így csináltam.





6) Sarah J. Maas: Üvegtrón
A történet főszereplője Celaena, a veszedelmes orgyilkos, aki már sok mindent megélt és a király bajnokának címéért való küzdelem miatt a kastélyba kerül, ahol különböző rejtélyek, gyilkosságok, természetfeletti dolgok veszik körül. Bár a szerelmi háromszöget nem ússzuk meg (Team Dorian, oh, yeah) és bizony, vannak helyzetek, főleg a második kötetben, mikor kissé zavaró tényezővé válik, de a kerettörténet, a legendák, a titkok és a kalandok kárpótolnak mindenért. Egy nagyon jó kicsit Hamupipőke hatású történet bérgyilkosokkal és egy badass hősnővel.





7) Julie Kagawa: Vaskirály
Ezt a könyvet a folytatásokkal együtt imádom. Tündéres, varázslatos történet egy csipetnyi Szentivánéji álommal. Hangulatos és a szereplők is különlegesek. Ki ne szeretné Kacort? Vagy az árnyudvar hercegét? És a tiltott szerelmet? Mert én imádom az összes felsorolt tényezőt és az ilyen varázslatos, kalandokkal átszőtt történeteket. Ráadásként még a borítók is gyönyörűek, ergo a könyvespolc díszei lesznek mindenképp. Remélem a következő részre nem kell megint két évet várni, mert addig megőszülök.





8) Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt
Ezzel a regénnyel elfogult vagyok, mert ez volt az első VP-s könyvem és még mindig szívesen olvasom újra. Folt volt az első könyves álompasi a hárememben és azóta is előkelő helyet foglal el a könyvespolcon. Nagyon jó a mitológiai felépítés és az angyalokért, különösen a bukottakért, azóta is odavagyok. Foltnak ki tudna ellenállni? És igen, szerintem is maradhatott volna Patch a neve a magyar verzióban is, de ettől az aprócska hibától eltekinthetünk. Pörgős, izgalmas, rejtélyes és a biliárdasztalokról azóta is a Csitt, csitt jut eszembe.



9) Kerstin Gier: Rubinvörös
Egy elképesztően édes, vicces, tinis fantasys történet egy német írónő tollából. Az egyik kedvencem, bár nagyon csajosnak tűnik (a borítók és a színes betűk) valójában sokkal szórakoztatóbb, mint egy nyálas tinisztori. Ez egy időutazós történet legendákkal és sok-sok múltbeli kalanddal, bálokkal, jelmezzel és egy fő rejtéllyel, ami végigkíséri a trilógiát. Gwendolyn és Gideon szerintem egy jó páros, de ki ad olyan nevet egy könyves álompasinak, hogy Gideon? Ennél már csak az Éliás Tóbiás a jobb... Rád gondolok, Négyes... 



10) J. L. Armentrout: Obszidián
Az embereknek két fajtája van, aki nem érti a Daemon imádatot és aki a Daemonimádatban szenved. Én az utóbbiakhoz tartozom és nem értem, valaki, hogy nem értheti. Haha, néha ez áldás, néha átok.Egy teljesen új fantasy, földönkívüliekkel, egy kis 51-es körzettel, egy könyvmoly, de badass főszereplő lánnyal, Daemonnel, természetesen és egy csomó vicces szócsatával. A szereplőket nagyon szeretem és a történet minden kötettel egyre jobb és jobb, pedig már az Obszidiánt is imádtam. A második kötet után bekeményednek a függővégek is, ezért csak saját felelősségre ajánlom, mert hát.. bizonyíték az ágyam mellett igencsak megkapargatott fal..... Már alig bírom kivárni az ötödik részt, de inkább szenvednék még évekig, minthogy vége legyen. Örök kedvenc!


Ellenjavaslat: Wendy Higgins: Angyali gonosz
Utáltam, és én mazochista elolvastam a második részt is, azt még jobban utáltam. Jó, az első rész talán elment egy alsó középkategóriának, de a második egyszerűen unalmas és idegesítő. A főszereplő csaj az idegesítő csajok koronázatlan királynője és egyszerűen áááááá... Kaidan az egyetlen, akit szerettem, de tény, ő sem ékesíti a háremem VIP részlegét. Sajnálom, nekem ez nagyon nem jött be..

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése