10/30/2015

Gillian Flynn: Holtodiglan (Halloweeni Blog Rémálom)




Feltankoltunk sok-sok csokival és cukorral, - amiken előtte persze minőségellenőrzést végeztünk (akár többször is) - kiraktunk az ablakba, néhány faragott tököt, egy csontvázat, és egy műanyag pókot, majd fejenként egy-egy nagy bögre tejszínhabos-fahéjas forró csoki mellett vártuk a látogatókat. És jöttek is, a szokásos szellem, - igen, egy fehér lepedő rajta két lyukkal - boszorkány, tündérkisasszony, Pókember mellett, hamarosan izgalmasabb figurákkal is jöttek: kedvenc történeteink karakterei! Bizony, ott volt Batman, aki GrumpyCatnek öltözött, Katniss egy sárga kanárinak, de a legzavarbaejtőbb mégis Hófehérke volt, aki egy piros alma jelmezben jelent meg az ajtónk előtt. Mikor személyes kedvenceink kopogtattak be, nem tudtunk ellenállni annak, hogy extra mennyiségű édességet adjunk nekik. Ronnak még a maradék csirkéből is adtunk. Gyorsabban fogyott az édességünk, mint, ahogy számítottunk rá, így az utolsó négy vendégünknek már semmi sem jutott. Amiatt a sajnálatos következmény miatt - a szégyen mellett - csínytevésekben lesz részünk. Mind a négy édesség nélkül maradt karakter megfogadta, hogy a nektek készített Halloweeni Blog Rémálom hetünk bejegyzéseiben négy fajta emojikat, emotikonokat rejtenek el. Mivel nem tudjuk, hogy melyik bejegyzések esnek csíny áldozatává, kérlek, segítsetek nekünk meg találni, hogy az emojikból mennyit rejtettek el az utolsó négy vendégünk, és ha azt is kitaláljátok, hogy kik voltak, akkor kaptok édességet. Na jó, nem, mert az elfogyott, szóval mit szólnátok könyvhöz? Annak örülnétek? Mert van 12 db gazdátlan könyvünk.

Számoljátok össze a tök, zombi, szellem, denevér képecskéket, írjátok be számukat a Rafflecopter dobozba, és találjátok ki az utolsó két napon, hogy kik voltak a csínytevők!






Eredeti cím: Gone Girl
Kiadó: Alexandra
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 528
Ár: 3699 Ft
Stílus: krimi, pszicho-thriller

Egy meleg nyári reggelen a Missouri állambeli North Carthage-ben Nick és Amy Dunne ötödik házassági évfordulójára készülődik. A romantikus reggeli után a jóképű Nick okos és csodaszép felesége eltűnik. Nickre egyre nagyobb nyomás nehezedik a rendőrség, a média, valamint a lányukért elvakultan rajongó szülők részéről. Nick pedig valamiért folyamatosan hazudik és különösen viselkedik: furcsán ködösít és láthatólag megkeseredett – de valóban gyilkos? Amy naplója és Nick elbeszélése egy szépen induló, ám fokozatosan megromló kapcsolat klausztrofób, nyomasztó világába nyújt betekintést. A kérdés csupán az, ha nem Nick a tettes, akkor hová és miért tűnt el a szépséges feleség? És vajon mit rejt az ezüstpapírba csomagolt doboz a gardrób hátuljában?



Ez a könyv valami brutálisan jó volt, nehéz volt most összeszedegetni a gondolataimat, mert nagyjából egy hete fejeztem be a könyvet és muszáj volt egy picit ülepednie. Régóta szemeztem már vele és a nyáron szereztem be, de aztán elfelejtettem, aztán egy vasárnap az utamba akadt a film előzetese és úgy döntöttem minden mindegy alapon felcsapom a könyvet, hátha tetszik. És végül, hát, nem is tudom mit mondjak, elképesztően okos, pedig ezt a kifejezést ritkán használják könyvekre, de ez tényleg okos volt. Újra és újra túljárt az eszemen majd megmagyarázott mindent és a vége, hát én majdnem földhöz csaptam. Mi ez?! Nem, nyugi, egy hétig emésztetted, most nem húzhatod fel magad megint! De haladjunk az elejétől.


"Van abban valami nyugtalanító, ha az ember felidéz egy szívet melengető emléket, és közben fagyos hidegség tölti el."


Fogalmam sem volt, hogy mit várjak tőle, és az elején annyira nem is fogott meg, aztán elolvastam 2-3-4 fejezetet és a rabja lettem. A stílus nagyon különleges és az alapötlet is. Ahogy napokra bontja az egészet, tátva maradt a szám. És az egész rejtély, nem is tudom, hogy írjak spoilermentes bejegyzést, mert olyan apró darabokból épül fel az egész, hogy akármilyen kis részletre utalni is halálos hiba, szóval az értékelés helyenként apró spoilereket tartalmazhat. Adott az alapsztori, a "Tuti, hogy a férj a gyilkos" koncepció, aminek én egy percig sem hittem, mert Nick nem tűnt gyilkosnak, bár ő sem teljesen oké ott az emeleten, sőt, azt hiszem, ebben a könyvben mindenki megszállott, pszichopata ámokfutó. És Amy, ő egy külön történet, remélem a valóságban nem létezik ilyen nő, mert a végére már egyenesen ijesztő volt, ez a nő hihetetlenül okos és ez tényleg rémisztő. Mindig biztos voltam benne, hogy a legnagyobb szociopatáknak a legmagasabb az IQ-juk, hát ez nem cáfolta meg ezt, mert itt mindenki rém okos volt és fejben eléggé kusza.

"Más, ha igazán szeretsz valakit, és más, ha azt szereted, amit elképzelsz róla."


A könyv eléggé keményen boncolgatja a házastársi kapcsolatot, hogy milyen, ha olyan emberhez mentünk hozzá/ olyan embert vettünk el, akiről csak pár év után derül ki kicsoda is valójában és onnantól nincs kiút. Nem hiszem, hogy létezik ilyen dolog valójában, mint ami körül a történet forog, de egy igen hatásos tanmese volt arról, hogy milyen lehet megjátszani magunkat, majd a házasság közben, ha lehullottak a maszkok, milyen a boldogtalanságban ragadni. Ráadásul hihetetlenül lazán dobálta a kemény igazságokat is, amik engem kissé megviseltek, mert tényleg volt valóságalapjuk, nem tudtam őket megcáfolni.


"És ha mindannyian szerepet játszunk, nem létezhet lelki társunk sem, hiszen többé már lelkünk sincs."


Mindet összevetve, fantasztikusan okos, hátborzongató, izgalmas történet, ami valamiképpen felnyitja a szemed és megváltoztatja a hozzáállásod. Most jöttem rá igazából, hogy kedvenc szereplőm nem igazán volt, mindannyian izgalmasak voltak, de kedvelni és szurkolni egyiknek sem igazán tudtam, inkább érdekesek voltak, de nekem főként negatív karakterek, még Nick is.

5*

A filmről:
Azt hiszem két film is készült belőle, most én a 2014-es Ben Affleckes verzióval jöttem. A könyv olvasása után már nem értek meglepetések, de a film is legalább annyira hatásosra és megrázóra sikerült, mint a könyv. Mikor vége lett, konkrétan köpni-nyelni nem tudtam, pedig teljesen tisztában voltam a cselekménnyel, de végignézni egy új dolog volt. Fantasztikusan van összerakva és legalább olyan jól fel van építve, mint a könyv.

Rosamund Pike nagyon jól hozta Amy Dunne-t, utoljára ezt a színésznőt én még Jane Bennetként láttam és hát elég nagy váltás volt most megszokni, hogy a szerény és jólelkű Bennet lány a Büszkeség és Balítéletből most egy szociopata picsává avanzsált. Ben Afflecktől kicsit tartottam, mert nem tartozik a kedvenc színészeim közé, de teljesen jól hozta a karaktert. Szerintem egy nagyon királyul összerakott könyvadaptáció és még a könyv olvasása után is élvezhető, anélkül pedig... Hmm... kellemes sokkot mindenkinek!



5*

Reméljük, hogy sikerült felkeltenünk az érdeklődéseteket, és hozzánk hasonlóan ti is elolvassátok, megnézitek majd ezeket a fantasztikus könyveket, témához illő filmeket. Négy halloweeni csínytevőnknek köszönhetően a héten olvasható bejegyzéseket ellepték a különböző "rémisztő" emojik, emotikonok. A ti dolgotok összeszámolni, hogy a különböző emotikonokból hány darab található összesen a blogbejegyzésekben. Ezen kívül, az utolsó két napon a négy csínytevő is elrejtőzik egy-egy blogbejegyzésben, ahol elárulják nektek, hogy milyen jeleket szórtak szét a blogokon. Nektek pedig ki kell találnotok, hogy melyik emojihoz, melyik csínytevő tartozik. Ahhoz, hogy esélyetek legyen megnyerni a 12 db felajánlott könyv egyikét, a fent említett feladatokon kívül, mint egy megköszönésképpen a kiadók felé, like-olnotok kell facebook oldalukat, továbbá a Prológus csapatának oldalát is. Sok sikert!

a Rafflecopter giveaway

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése