8/23/2015

A. O. Esther: Frigg rokkája

Eredeti cím: Frigg rokkája
Kiadó: Decens Magazin Média
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 450
Ár: 3990 Ft
Stílus: romantikus, kaland

Valaki vár valahol, akivel összetartozol. Aki a halálnál is erősebben szeret, és akiért a halálon is átkelnél, csak hogy megtaláld…

A húszéves Sonja és hét évvel idősebb bátyja, Alex Sommerland rockzenészek. Norvégiában, a Stjerne-tó partján élnek, és ötfős bandájukkal teltházas koncertekkel szórakoztatják az egyre gyarapodó rajongótáborukat. Nem is sejtik, hogy hamarosan mindannyiuk élete megváltozik, ugyanis egy különös varázslat folytán az égen ragyogó csillagkép, Frigg rokkája működésbe lép, és összeköti a jelent a múlttal…

Sonja szerény, magának való lány, akinek gyermekkora óta karmikus álmai vannak az előző életéről, amikor is a vikingek közt élt. Az emlékképek ködösek, de mindig ugyanarról a világról szólnak, és rendre sötéten végződnek.

A Szent Iván napjára meghirdetett jelmezbálon Sonja megismerkedik egy viking ruhába öltözött férfival, Einarr Sigurdssonnal, akiről idővel kiderül, hogy nem is jelmezt visel, és nem is a mi világunkból érkezett… Noha a férfi tudja, hogy soha többé nem láthatják egymást, képtelen szabadulni Sonja vonzerejétől. Elhatározza hát, hogy így vagy úgy, de magával viszi őt a múltba…

Alex a White Nights énekese. Zord figurának tűnik, pedig aranyból van a szíve. A húgával való kapcsolata különleges. Nem csak azért, mert korán elveszítették a szüleiket, hanem egy családi titok miatt, ami örökre összeköti őket. Tűzön-vízen át kitartanak egymás mellett, és ha az egyikük élete veszélybe kerül, a másik gondolkodás nélkül utána megy, akár a pokol fenekére is…

Frigg rokkája azonban könyörtelen… Hőseink 2024-ből hirtelen 924-ben találják magukat. A helyszín ugyanaz, a világ azonban merőben más. De vajon a mai fiatalok boldogulnak-e a vikingek rideg, komor, véres háborúkkal teli világában? Létezik-e síron túli szerelem? És egymásra találnak-e azok, akiknek a lelke nem képes a másik nélkül élni?




Wow! Ezt a könyvet már nagyon régen kinéztem. Eddig Esztertől csak egy könyvet olvastam, a Gombi első részét, de már az is nagyon tetszett, úgyhogy biztos voltam benne, hogy ezt is imádni fogom. Elvittem magammal Hollandiába, hogy majd ott olvasok, de nem igazán sikerült, viszont hazafelé jövet a 17 órás buszút első felében kivégeztem.  Nem is tudok annyira mit mondani, imádom. Most is az a probléma áll fent, hogy annyira tetszett, hogy képtelen vagyok összefüggő mondatokat alkotni róla, de mint mindig, most is megpróbálok összehozni egy épkézláb bejegyzést.

A. O. Esther minden könyve egyedi és különleges, szerintem. Még sosem olvastam viking témában és már az írónő Pinterestes képei felkeltették az érdeklődésem. (A bejegyzés illusztrációi is onnan származnak.) Mikor belekezdtem már rögtön az első néhány fejezet megfogott. Egyszerűen imádtam ezt a norvég feelinget. Már említettem, hogy még sosem olvastam ilyen témával vagy helyszínnel könyvet, ezért rögtön magával ragadott. Sonja és Alex karakterét rögtön a szívembe zártam. Nagyon szimpatikusak és a kötelék közöttük is csodálatos, ritkán látni ilyen mértékű testvéri összetartást. Az egész mitológia és a legenda, amire a történet építve van is megér egy misét, elképesztően kidolgozott, részletes és logikus. Tényleg el tudtam képzelni, hogy ez így van, nem találtam logikai buktatókat sem, bár nem is kerestem őket, annyira bele voltam mélyülve.


"- Hát, amikor kisgyermek voltam, nekem mindig azt mondta a nagynéném, hogy akkor villámlik odafent az ég, amikor egy hófehér és egy sötétkék felhő egymásba szeret, és csókolózni kezdenek. 
A lány elmosolyodott. 
- Ez gyönyörű. 
- Igen. Apám pedig azt mondta, a villámlás, amit idelentről látunk, nem más, mint Odin ostora, ahogy mérgében pattogtatja, amiért Loki jégdarabokkal dobálja az embereket."

A bakancslistámra került, hogy elutazzak Norvégiába és bár nem tervezek beleugrani egyik tóba sem, mikor a Frigg rokkája világít, de nagyon szívesen körülnéznék, mert ahogy Eszter leírta, hát én teljesen beleszerettem ebbe a legendákkal átszőtt világba. Jó, már tényleg ódákat zengek a hangulatról, de higgyétek el, hogy fantasztikus, főleg a viking világ. Imádom! A szereplők is különlegesek és egyediek, Sonja egy nagyon szerethető női karakter. Alex, no comment, ő a kedvencem és a banda tagjait meg a többi pozitív mellékszereplőt is nagyon szerettem, a negatív karaktereket meg egyértelműen utáltam, hiszen őket rendeltetés szerűen gyűlölni kell. A szerelmi szál is tetszett, de megmondom őszintén még kicsit barátkozom Einarr-al, hiszen nem kifejezetten az ideálom. (Úgy általában a sötét hajú, déli szépfiú a zsánerem, amihez Alex közelebb áll, szóval, ha hazavihetnék valakit a szereplőgárdából, Alexet vinném. Beállítanám a könyvespolc mellé póló nélkül és télen a bicepszére akasztanám a kabátom. Jó, kissé elkalandoztam...) Ettől függetlenül Einarr is szimpatikus meg minden, de meghagyom inkább Sonjának.


"– Ezt is túl fogjuk élni! Kéz a kézben, vállvetve, együtt megyünk tovább, és bármit is hoz az élet, kibírjuk, mert együtt vagyunk! Csak erre gondolj! Mi, Sommerlandek kemények vagyunk, mint az acél, és sosem hagyjuk egymást cserben! Megértetted?"



Az egész történet nagyon jól fel van építve, és, mint általában megszokhattuk Esztertől, itt is jelen van egy kis ezotéria, vagy nem is tudom, hogy nevezzem, annyira nem vagyok otthon ebben, viszont nagyon tetszik az ötlet. Míg a Gombnyomásra kötetekben inkább az aura kap főszerepet, itt a reinkarnáció. Miután elolvastam utána is néztem a neten, mert az ilyenek mindig felkeltik az érdeklődésemet. A lélekvándorláshoz pedig szervesen hozzátartozik a halál is, szóval ez is egy fő momentumát képezi a cselekménynek.

"- Gondolj arra, hogy most újra szabad vagy, és elcsábíthatod a fél várost…
- Miért csak a felét?
Sonja felnevetett.
- Mert a másik fele már úgyis megvolt."


Mindenképpen ajánlom bárkinek. Színvonalas, jól felépített, egyedi és különleges történet szerelmi szállal, akcióval, rejtéllyel és mitológiával. Teljesen levett a lábamról, új kedvencet avattam. A gyönyörű kiadás pedig csak hab a tortán. Nincs mese, A. O. Esther rajongó lettem. Már a Gombi is fantasztikus volt, de ez egy csoda.

5/5* *kedvenc*

Az írónőnek pedig köszönöm a lehetőséget, hogy elolvashattam ezt a fantasztikus könyvet! Izgatottan várom a folytatást.


2 megjegyzés:

  1. Teljesen egyetértek minden szavaddal :D én már minden kömyvét olvastam Esthernek, és mindegyiket imádom, nem is tudnék közülük választani, olyanok mint a gyerekeim :D<3 már vagy 3 éve, hogy megkaptam az Összetört glóriák első részét, és azonnal magával ragadott! Azt is mindenképp ajánlom! Összességében, a Gombi, és a Glóriák után ez is maximálisan elnyerte az én tetszésemet is <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már én is nagyon akarom olvasni Eszter többi könyvét is :) Az Összetört glóriák első része és a Gombi trilógia a polcon van, még év végéig tuti kivégzem, de minél tovább akarom húzni az élményt :) <3 A Gombi elsőt is újra akarom olvasni a többi rész előtt :D Olyan jó biztosan tudni, ha sok rossz könyv esik a nyakamba, csak előveszek majd egy A. O. Esthert és minden rózsaszín :)

      Törlés