6/25/2015

Magos Judit: Demény - Most én ugatok

Demény, aki a szerénységet hírből sem ismeri, karizmatikus egyéniségének köszönhetően szinte fénysebességgel több tízezer hódolót szerzett. Jogosan. 
A négylábú diktátornak rengeteg ugatnivalója van, amit meg kell osztania a világgal. Az egyedi humorral fűszerezett sorok között kitűnik a felelős állat- és gazditartás fontossága, és hogy a boldogsághoz gyakran nem kell más, csak töpörtyű, béka, hosszúcombú csajok és egy melegszívű kétlábú. 
Demény nem csupán az első kortárs magyar íróvizsla, de egyben a deményista filozófia megalkotója, véleményvezér, gazditréner és békászó bajnok, de töpörtyű-minőségellenőrként is rövid idő alatt komoly elismertségre tett szert. Ráadásul celEB. 
2009 körül született Fejér megyében, de kölyökkorát és családi hátterét homály fedi. Életének első hónapjait méltatlan körülmények között, rácsok mögött töltötte, ez meghatározta későbbi munkásságát. Valódi fordulatot az jelentett számára, amikor örökbe fogadta a kennelsorra tévedt, jobb sorsra érdemes kétlábút, Magos Juditot, akit ma már csak Gazdinak szólít, és aki egyben Demény korszakalkotó és humorral gazdagon átszőtt ugatásait lejegyezte. 
A négylábú írónak ez az első könyve, amelyről a tőle megszokott szerénytelenséggel állítja: ALAPmű.

Először a facebook oldalt követtem nyomon és már azért is oda meg vissza voltam. Ez van, ez Demény hatása. Hamarosan megvettem a könyvet is, mert úgy voltam vele, hogyha nem tetszik, akkor is támogattam vele a Futrinka Egyesület kutyáit. Végül nagyon tetszett a könyv, így összekötöttem a kellemest a hasznossal.




Egy igazi pasi mindig elegáns
A könyv elsődleges célja, véleményem szerint, a figyelemfelhívás. A nagy részében humoros és könnyed, de mikor a gyepmesteri telepen élő kutyákról és azok sorsáról beszél elmorzsoltam néhány könnycseppet. Hatalmas állatbarát vagyok, ezért eléggé rosszul érintett, hogy ilyen szörnyű a helyzet. Leír néhány megrázó esetet, ami még jobban felháborított. Hogy bánhatnak egyesek így egy állattal, egy érző, szeretetreméltó lénnyel? Legszívesebben minden kutyát megmentenék, de arra sajnos nincs lehetőségem. Szóval, a könyv elsődleges célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az állatmentés, illetve a menhelyi kutyusok örökbefogadásának fontosságára és arra, hogy semmiképp ne vásároljunk kutyát szaporítóktól, mert minden szaporítótól vásárolt kutyával elvesszük az esélyt egy menhelyi kutyától.

Magos Judit hatalmas karaktert hozott létre Demény személyében. Nem sok kutyaszemszögből írt könyvvel találkoztam eddig. (Csak eggyel, Martin Howard: Egy rosszcsont kutya naplója c. regényével.) Szerintem ez még egy kiaknázatlan és egyedi irányvonal. A sok csínytevés és tipikus kutyás dolgok megadják az egész alaphangulatát és azok az olvasók, akiknek van egy csibész négylábújuk otthon hevesen bólogatnak minden megemlített rosszaságra.

"…aki nem akar koszos lenni, az ne szülessen meg."

Néhány kreatív embert már megihletett a deményizmus...
Demény egy erős, karizmatikus, kissé egoista és céltudatos személyiségnek lett megalkotva. Ezek mellett ő egy gyönyörű, radírorrú magyar vizsla, szóval panaszra semmi ok. A humora abban rejlik, hogy a legviccesebb dolgokat halál komolyan gondolja és alapból annak az abszurditása, hogy Demény, a vizsla egy ország diktátora legyen, már önmagában humoros. Az viszont zavart vele kapcsolatban, hogy mennyire lenézi a gazdáját. Ha a kutyának jó gazdija van, akkor szerintem az lenne a normális, hogyha feltétel nélkül szeretné, elvégre a gazdi is nagyon szereti őt és én is így tapasztaltam, hogyha mindent megteszek a kutyámért, ő azt szeretettel hálálja meg. Én pedig úgy gondolom, hogy Magos Judit remek gazdája Deménynek, látszik a facebook oldalra kitett fényképeken, hogy imádja Deményt, ennek legnagyobb bizonyítéka a könyv létezése. Ez szőrszálhasogatásnak tűnik, mégis kicsit zavart a dolog. Demény, kicsit több tiszteletet Gazdinak! A mellékszereplők is állatian vannak kidolgozva, a macska nevén kinyúltam. Haláli.

A történet egy kissé zavaros és számomra úgy tűnik, hogy bepillantottunk egy vizsla igen élénk fantáziájába, Tehát egy percig sem vettem olyan komolyan az időutazás dolgot, csak kellett egy kis körítés a sztorinak és a lényegnek, ami szerintem nagyon jól meg lett oldva, átjön és remélem, sok csirkefej elgondolkodik a jó gazdiság mivoltán és ha van egy négylábújuk, akkor igyekeznek változtatni.

"(…) azt csak a bolond kétlábú csajok hiszik, hogy két pasit is hazavihetnek bunyó nélkül."

A kutya felelősség. Nem Valentin napi ajándék, hanem felelősség, idő és áldozat. Olyan, mint egy három éves gyerek. A gyereket sem rakjuk ki az utcára, a kutyával se tegyük meg. Érző lények és határtalan szeretetet tudnak adni, a kutyában csak a jó van, nem számítóak, nem rosszindulatúak, egyszerűen jóságosak. A kutya nagy öröm, de még egyszer hangsúlyozom, nagy felelősség. Aki érzéketlenül képes kirakni a háziállatát az utcára, annak nemhogy kutya vagy egyéb más állat, hanem semmi sem való, amiről gondoskodni kéne. A beteg kutyát meg kell gyógyítani, elvinni állatorvoshoz, nem pedig magára hagyni. Csak abból lesz jó gazdi, aki ezeket képes belátni. Én, egy büszke beagle-tulajdonos ezt így látom.

Mindent összesítve, ezt a könyvet leendő és jelenlegi gazdiknak kötelezővé tenném. Nagyon tetszett és minden állatkedvelőnek szívből ajánlom. A könyv megvételével támogatjuk a Futrinka Egyesület kutyáit, ezért duplán megéri. Jó kutyázást mindenkinek!

5/4,5*

A képek google képek barátunkról származnak, a második gyöngyszem is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése