9/27/2017

Őszi Book Tag

Sziasztok, ma egy igazi Őszi Book Taggel és igazi őszi könyvekkel érkeztem, aminek nagyon élveztem a megírását (főleg a fényképek elkészítését). Úgy tűnik az Üvöltő szelek lendített bele újra a blogolásba és nagyon hálás vagyok neki. Egyébként hogy telik a szeptemberetek? Az enyém nagyon elfoglalt, de a szabad hétvégéken remélhetőleg fogok tudni időt szakítani egy-két bejegyzés megírására. A taget egyébként a molyról vadásztam, ha valakit érdekel, na de kezdjünk is bele.

Lehullott levelek
A világ tele van színekkel. Mondj egy könyvet, amin jelen van a piros, a citrom- és a narancssárga.

"Vannak helyzetek, amelyekben az ember akarva-akaratlanul is megkedveli a másikat. Egy négyméteres hegyi trollal szembenézni – nos, ez pontosan ilyen helyzet."

Ehhez a ponthoz rögtön a Harry Potter első három része jutott eszembe, aztán a polcon megláttam, hogy az utolsó is passzol a színvilágba. Szerintem a Harry Potter könyvek egyébként is tökéletes őszi olvasmányok, legalábbis én mindig október környékén olvasom őket újra, a Roxfort hangulata meg az egész Harry Potter világ az őszt juttatja eszembe, nem beszélve a vajsörről amit nagyon szívesen kortyolgatnék hideg őszi estéken.

Kényelmes pulcsi
Végre elég hideg van a kényelmes meleg ruhák viseléséhez. Melyik könyv tölt el melegséggel?

"Akarom az ünnepeket és a születésnapokat, a szorgos időszakot és a lusta hétvégéket. Szeretném mogyoróvajas ujjacskák nyomát látni az íróasztalomon. Kellenek nekem a családi viccek, a viták, minden. Azt akarom, hogy közös életünk legyen."

Ide a Párválasztó sorozat jutott eszembe, abból is a harmadik rész, hiszen az volt a kedvencem. Az aranyos romantikus történet, ami ráadásul tele van izgalmakkal, a hangulata és természetesen Maxon igazán meg tudja melengetni a szívem.


Őszi vihar
A szél süvít, az eső kopog. Melyik könyv, vagy műfaj lenne, amit ilyen napokon olvasnál?


"– Súlyos választás előtt állsz, gyermekem. Mától kezdve egyik szülőd idegen lesz számodra. Az anyád nem akar többé látni, ha nem mégy feleségül Mr. Collinshoz, nekem pedig akkor ne kerülj a szemem elé, ha hozzámégy."


Az ilyen viharos időben nagyon szeretek elutazni a 19. század Angliájába egy jó Austen könyvvel. A Büszkeség és Balítélet évek óta nagy kedvencem és mindig ősszel kerül elő. Annyira bájos, tökéletes olvasmány egy forró teával az ablak melletti fotelben kuckózva, miközben kint tombol a vihar. A képen felhívnám a figyelmet a kedvenc Schönbrunni kastélyos bögrémre, hiszen olyan gyönyörű.

Hűvös, csípős idő
Melyik vagány karakter helyébe lépnél?


"– Mily csodás, hogy itt látlak, Feyre, kedvesem! – szólt Rhysand, aki az ágyon elterülve könyökölt. – Megtudakolhatom, miért kaparászol a kandallómban?"



Hmm, biztosan rengeteg menő karaktert ismerek már, de most mégis rögtön az egyik legfrissebb könyvélményemből jutott eszembe egy szereplő. Nem más, mint Rhys a Tüskék és rózsák udvarából. Az értékeléseket olvasva egyébként mindenki Tamlinért rajong és én nem tudom miért, de Rhysandet találtam a legérdekesebb karakternek és simán megállja a helyét a vagány kategóriában. Bár zárójelben megjegyezném, hogy nem igazán szeretnék a helyébe lépni, viszont szívesen olvasnám már a sorozat második részét magyarul khmmm.. khmm.. Könyvmolyképző..

Forró almabor

   Melyik az a könyv, ami alulértékelt?

"Van valami udvarlófélém, de még nem szoktam hozzá. Igazán nagyon kellemes férfi, és pazar lakomákkal halmoz el, de néha elfog az érzés, hogy a könyvekben megírt udvarlók jobban érdekelnek, mint aki épp velem szemben ül. Micsoda gyáva, elmaradott, elferdült gondolkodású némber lesz belőlem, ha ez igaznak bizonyul!"
Ide a Krumplihéjpite Irodalmi Társaságot választottam, szívet melengető szellemes és egyedülálló a hangulata. Egy levélregényről beszélünk, szóval az már rögtön megad egy kellemes alaphangulatot, amit a történet szellemessége csak még jobban erősít. Azért raktam az alulértékelt könyv kategóriába, mert bár magas az értékelése molyon és fantasztikus könyv, mégsem volt soha annyira népszerű, mint rengeteg kevésbé jó regény és szerintem megérdemelne egy jó nagy rajongótábort, mert elbűvölő.


Kabátok, sálak, kesztyűk
Az időjárás hidegebbé vált és ideje, hogy melegebben öltözzünk. Melyik az a könyv, ami annyira csodás borítóval rendelkezik, hogy legszívesebben csak magadnak tartanád meg? 
"– Nahát, nahát, Mara Dyer.
Az ajkamba haraptam, és lesütöttem a szemem.
– Mi van?
– Nem hiszem el! – mondta Noah döbbenten.
– Mit?!
– Te féltékeny vagy. – Hallatszott a hangján, hogy mosolyog.
– Nem is – hazudtam.
– De igen. Megnyugtatnálak, hogy nincs mitől tartanod, de azt hiszem, ez eléggé bejön nekem."
Szerintem az összes eddig említett könyv illene ehhez a kérdéshez, de úgy illik, hogy ide is egy újabb olvasmányt válasszak. Az igazat megvallva már fogalmam sincs, hogy miről szólt ez a regény, de a borítója kétségkívül gyönyörű. Egy időben nagyon menők voltak ezek a víz alatti borítók (volt néhány igencsak csúnyácska is) de ez lélegzetelállítóan szépre sikerült.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése