12/31/2015

A. O. Esther: Gombnyomásra trilógia

Eredeti cím: Gombnyomásra
Kiadó: Decens Magazin Média
Ár: 3990 Ft
Stílus: disztópia, romantikus

A 19 éves Mia Milton élete fenekestül felfordul, amikor álmában megjelenik dr. Cohen, a halott tudós szelleme, és arra kéri, segítsen befejezni a munkáját, amely egy gombnyomásra megváltoztatja majd a világot… 2222-ben járunk, Manipura városában. A Föld igencsak megváltozott. A húsz évvel korábbi Dimenzióváltás óta ugyanis látják az emberek egymás auráját, így nem titok többé, ki milyen ember… A „jók” megalopoliszokba gyűlnek és energiafalakkal veszik körül magukat, a „rosszakat” pedig száműzik a vadonba. A fal egyik oldalán tengernyi luxus, csúcstechnológia és mesés körülmények, míg a másik oldalán középkori viszonyok és véres harcok várnak a túlélőkre, kit hova sorol az élet. Mia tisztában van azzal, mit kockáztat, amikor sírt rabol és betörést követ el. Menekülnie kell hát a rengetegbe, holott ártatlan. A sors Liam Blackwood, a fejvadász karjába sodorja, aki zsigerből gyűlöli a manipuraiakat, ráadásul súlyos adósság nyomja a vállát bajba került öccse, Russel miatt. Ruby és Stella két fiatal lány, akik a vadonban, a Hobbs-birtokon élnek. Minden álmuk az, hogy szerencsét próbáljanak a csillogó nagyvárosban, ezért munkát vállalnak, ám hamar rájönnek, hogy a mesés aurák fénye súlyos titkokat rejt. A vadonban eközben gyilkos mutánsok szedik az áldozataikat, akiket mesterségesen tenyésztett ki a katonaság a népesség-szabályozásra. Dylan, Mason és Liam gyerekkori jó barátok, akik a Hobbs-birtokon élők biztonságát vigyázzák, ám ők sem számítanak a lavinára, amit a Milton-lány kutatása eredményez. A halálesetek sorra követik egymást, és Mia egyre mélyebbre merül a kinti, véres világban. Öl vagy megölik – ez a két lehetőség áll előtte, miközben a lánynak a saját, fojtogatóan sötét múltjával is meg kell küzdenie… Hőseink útjai ezúttal két, egymástól merőben különböző világba vezetnek, sok-sok izgalommal, könnyed romantikával és forró erotikával fűszerezve. Készen állsz Te is a nagy utazásra?







Először a trilógia minden részéről külön szerettem volna írni, de olyan gyorsan faltam a három részt egymás után, hogy mikor oda jutottam, hogy írok róla, akkor már nem tudtam egymástól elkülöníteni a könyveket, hiszen mindhárom rész elolvasásával már az egész történetet a szemem előtt láttam. A fent látható borító és fülszöveg az első részé, a másik két rész borítóit majd a bejegyzésen belül beszúrom valahová.
Nos, az Elveszett lelkek nagyon tetszett, a Frigg rokkáját imádtam, ezt már szavakba sem tudom önteni, kétségtelenül, a Gombnyomásra trilógia lett az eddigi nagy kedvencem az írónőtől. Nehéz is összeszedni a gondolataimat, annyira szeretem.



Imádom a disztópiákat és az akciódús könyveket, ebben a trilógiában nem volt hiány az akcióból és ahogy haladtunk előre a kötetekben egyre izgalmasabb és izgalmasabb lett. Az egész világ, ami zseniálisan fel van építve, elvarázsolt. Manipura rideg tökéletessége és az az otthonos melegség és vadság, ami a vadonból áradt. Az alapötlet és a megvalósítás is fantasztikus. Eléggé érdekelnek az ilyen spirituális dolgok, mint az aura és ez a könyv ezt a mágiát ötvözte egy tudományos világgal. A spiritualitás és a modern technológia elegyét látjuk egy nagyon király regényben. Én magam is el tudtam képzelni, hogy egyszer ez lesz a jövőnk, és remélem, ha ez bekövetkezik az én oldalamon is lesz egy Liam, vagy legalább egy Dylan.


Természetesen a rengeteg akció és a már-már meglepően brutális és kegyetlen jelenetek mellett a romantikából sem volt hiány egyik regényben sem. Nagyon szeretem A. O. Estherben, hogy nem hagyja a karaktereit sokszáz oldalon, már-már irreális módon vergődni, nem akarja kitölteni a románccal a regényeit, hanem hagyja a szereplők kapcsolatait egy normális mederben haladni és a megfelelő pillanatban (nem miután végigszenvedtek három könyvnyi hisztit) a karakterek egymásra is találnak. Ezt mélyen tisztelem. És azt hiszem, pont ez miatt, de a romantika nem teszi ki a regény fő cselekményét, jelentős szerepe van a könyvekben, de mégsem az a fő szál, hanem az izgalmak, az akció, a rejtélyek és mindenféle ilyesfajta nyalánkság.


Nagyon nagy erőssége a trilógiának a karakterei. Imádtam a karaktereket, legalábbis azokat, akiket imádni kellett, a negatívakat természetesen gyűlöltem. A három könyv során az írónő több főszereplőt és szerelmi szálat felvonultat és ez nem is fordul át negatívumba, hiszen a karakterek nem folynak össze, mindannyiuk más és más, ennek köszönhetően pedig másképpen is szeretnek, szóval mindegyik karakter és románc érdekes és nem válik unalmassá, ismétlődővé. A történet vége is pont ezért volt hatásos, a három könyv alatt annyi karaktert megkedveltünk, hogy megvalósíthatatlan volt nem izgulni értük. Szomjaztam a happy endet és faltam a sorokat, olyannyira, hogy hajnal kettőig olvastam (és másnap természetesen sokáig is aludtam, azóta is iszom a levét, mert nem bírok visszaszokni az emberi időpontban kelésre).

És végül még hozzátenném, hogy ez a trilógia az, ami édesanyámat három napra a kanapéhoz szögezte, komolyan beszélek, most tart a harmadik résznél és imádja. Természetesen neki is én ajánlottam és mindenkinek teljes szívvel ajánlom a  trilógiát, nem fogjátok megbánni, ráadásul gyönyörűek a polcon.

5*

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése