4/29/2015

10 tipp azoknak, akik már unják a természetfelettit

Bizony, minden fantasy rajongó életében eljön a pillanat, mikor besokall és azt mondja, nekem ebből elég, mindennapi történeteket akarok bukott angyalok, vámpírok és minden egyéb superhero medvedisznóember nélkül. dorothy_emerald után szabadon Ez a bejegyzés pontosan az, amit a cím is sugall. Most összeállítottam a top 10 fantasy mentes időkre könyvemet. Figyelmeztetek mindenkit, hogy mivel nagy romantikarajongó vagyok, így a könyveim úgy általában tartalmaznak szerelmi szálat és ha ezekből kilopom a fantasy szálat, akkor a nyál rész megkétszereződik, persze van kivétel is a listában, de a románckerülőknek nem feltétlenül ez a megfelelő összeállítás.

1) Cecelia Ahern- Ahol a szivárvány véget ér
Vagy épp bármelyik Cecelia Ahern. Az írónő könyvei, legalábbis azok, amelyeket eddig olvastam Nagy Britanniában játszódtak, nem kifejezetten YA-k, de simán olvashatják fiatalok is. Laza, romantikus regények, amiket elolvasgatunk néhány tavaszi délutánon az udvaron napozva. Nem világrengető művek, de nem is ezt várjuk tőlük, szerintem a szerzőnek elég sajátos stílusa van és eddig tetszettek a művei, ráadásul olyan gyönyörű a borítójuk is. Hamisítatlan női limonádékönyvek természetfeletti erők nélkül. Az Ahol a szivárvány véget érről már írtam egy bejegyzést, amit ITT olvashattok.


2) John Green-Csillagainkban a hiba
Ez már nem annyira könnyed, mint az előző, de ahhoz képest, hogy a fő téma a rák könnyen emészthető. Szarkasztikus és helyenként vicces is, a főszereplők, Augustus és Hazel határozottan szembeköpik a sorsukat és büszkén hirdetik az üzenetet, hogy az ember akkor is dönthet valamiképp a sorsáról, ha épp haldoklik és ugyanúgy boldog is lehet. Szép szerelmi történet, remek írásmód és sajátos üzenetek és határozottan vérfarkasmentes.




3) Mary Ann Shaffer és Annie Barrows- Krumplihéjpite Irodalmi Társaság
Szenvedélyes törirajongóknak kötelező. Egy levélregény, ami 1946-ban, a második világháború idején játszódik és a csatorna-szigeteki Guernsey-ről, vagyis inkább az ott élő emberekről szól. Keserédes, de határozottan szórakoztató. Azt hiszem hűen bemutatja az időszakot, amiről szól, nem mondhatom biztosra, ugyanis én cirka 55 évvel a regény történetének ideje után születtem, de én elhiszem, hogy valóban ilyen volt. Borzalmas és szívszorító, de az emberek mindig találnak maguknak valamit, amin szórakozhatnak, például a társaság megalakulásának története, amin azóta is állandóan nevetek, ha eszembe jut.



4) Kelly Oram- Szívzűrterápia strébereknek
A Móra kiadó LOL szériája nagy kedvencem, imádom őket, de mégis, ha egyet ki kéne emelnem a sokból, ez lenne az, hogy miért? Imádom Graysont. Hamisíthatatlan, kicsit klisés tinitörténet, de van mikor erre vágyunk. Romantikus és elképesztően vicces, nagyon sokszor hangosan felvihogtam, egy 224 oldalas tömör arany. A főszereplő lány itt is egy szürke kisegér, természetesen és az iskola menő pasija, de ebben a sztoriban a király srác és a stréber lány teljesen más körülmények közt találkoznak és a gimis klisék is átalakulnak, ugyanis nem feltétlenül kell minden népszerű klikknek felsőbbrendűnek és gonosznak lenni, még az USA-ban sem. 


5) Leiner Laura-Bábel
Most jut eszembe, hogy még tartozom egy Bábel értékeléssel. Fel is írom a képzeletbeli, mára már végtelen hosszúvá bővült listámra. Leiner Laura könyveit úgy átlagosan szeretem, de azt hiszem a Bábel a legjobb mind közül. Míg az SZJG-ben Reni a halálom volt és a végére meguntam, a Bábel egy fesztiválos, jó hangulatú vicces, romantikus nyári sztori. Már vagy háromszor olvastam és mindannyiszor képes voltam, röhögni rajta, ráadásul a hangulata is felülmúlhatatlan. Olvasás közben egyszerűen odarepültem a Bábel fesztre és a mai napig nem akarok távozni. 



6) Rick Riordan- Csontlabirintus
A 39 kulcs sorozat első kötete és van vagy 10 folytatása is, de megéri. Még nem fejeztem be a sorozatot, de emlékeimben él még Amy és Dan Cahill kalandjainak minden pillanata. Ez nem egy romantikus könyv, hanem egy olyan regény, amivel egy gyerek megszeret olvasni, ugyanis izgalmas, kalandos és rengeteg kultúrát bemutat, miközben a kulcsok utáni hajsza folyik szerte a világon. Egyszerűen magával ragad, beszippant és nem is enged el. A szereplők nagyon jók, a főszereplő testvérpárt is nagyon szeretem, Dan poénjai nagyon szórakoztatóak és imádom, ahogy egymás keze alá dolgoznak egy új rejtvény megoldása közben. Egy nagyon király sorozat, amit mindenkinek ajánlok, aki szereti a rejtélyes ifjúági regényeket. Mi lenne, ha választás elé állítanának-fogod az egymillió dollárt és elsétálsz... vagy megkapod az első kulcsot?

7) Stephanie Perkins- Anna és a francia csók
Párizsban játszódó, hangulatos szerelmes regény klisémentesen vagy csak minimális klisével tálalva. Ez volt az a könyv, aminek a címét látva anya megkérdezte, milyen könyveket olvasok én.... Hát igen, valószínűleg még nem szúrta ki akkor a cím mögött rejtőzködő bazi Eiffel tornyot és fogalma sem volt, hogy az a bizonyos csók mitől is francia.. *jó, elég lesz a kétértelmű megjegyzésekből* Az egész könyv annyira töményen édes, hogy nem lehet nem imádni, kicsit cukros, de mégis olyan sajátos a hangulata és ha egy könyv már egy bizonyos érzést vagy nosztalgiát vált ki belőlem az már csak jó lehet, ugyanis ezek a könyvek a szívemhez nőnek.



8) Jane Austen- Büszkeség és balítélet
Szerintem ezt nem is kell igazán megmagyaráznom. Ha valaki klasszikusra vágyik, tökéletes választás. Ennek is van egy bizonyos hangulata, szóval már egyértelmű, hogy imádom. Mint történelem fanatikus, imádom a kort, ha időutazáson vehetnék részt tuti, hogy ebbe az időbe mennék és megajándékoznám magam egy Mr. Darcyval. Egy klasszikus mese, amiben bőven van, szerelem, ármány és természetesen a hűen bemutatott XVIII. századvégi Anglia, ami így együtt már megér egy misét.




9) Katja Millay- A nyugalom tengere
 Erről a könyvről szerettem volna értékelést írni, de nem voltam rá képes. Gyönyörű. Ez az egy szó tudná jellemezni. Láthatjuk, hogy milyen összetettek az emberek és egy korábbi sérelem mekkora károkat okozhat valakiben, aki addig ambiciózus volt, boldog és a szenvedélyének élt. Romantikus, de mégsem, tragikus, de mégsem, izgalmas, mindenképpen. Ebben a könyvben nincs happy end, de nincs tragédia sem, ezután csak az üresség marad, amit nagyon nehéz betölteni. Néha nehezen emészthető, néha olvastatja magát és a végén láthatjuk, hogy mi sül ki abból, ha az ember egyszerűen csak rosszkor van rossz helyen. 



10) Simone Elkeles- Tökéletes kémia
A tökéletes kémia trilógia első része és személyes kedvencem a tízes listából. Már vagy tucatszor elolvastam,de nem bírom megunni. Talán köze lehet a dolognak a beteges vonzódásomhoz a spanyol nyelv, a spanyolajkúak és a kultúrájuk iránt, de nekem ez a trilógia örök kedvenc. Természetesen van benne klisé, a tökéletes szöszi lány, aki megpróbál megfelelni az anyja elvárásainak, és a mexikói bandatag rosszfiú, aki a családját akarja megvédeni. Hogy kettőjükből mi következik? Megsúgom, jó sok kémia. Akciódús, romantikus, humoros történet és én odavagyok érte. Azt éreztem az olvasás közben, hogy ez bárki története lehetne, a szereplők hús-vérek, hibáznak, néha trágárul beszélnek, de pont ettől lesznek emberiek és imádom a spanyol kifejezéseket is. Mondja a leendő spanyol kéttanos.

4 megjegyzés:

  1. Aherntől ajánlom a Bárcsak láthatnál és az U.i.: Szeretlek c. könyveit is, nekem ezek a kedvenceim az írónőtől, és nem is annyira limonádék és nagyon meghatóak, főleg az utóbbi eléggé komoly. :)

    Az eddig olvasott LOL-ok közül nekem is ez a kedvencem! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ajánlást :) Tervben vannak, egyelőre csak a Szerelem kézikönyvét és a Bennem élsz-t sikerült megszerezni meg ugye a Szivárványt :) Graysonnak senki sem tud ellenállni :))

      Törlés
  2. Jó lista. :D A felét én is olvastam és mind imádtam. :) És most mát tényleg el kellene olvasnom ezt a LOL-könyvet, miután mindenki azt mondja, hogy még a Marni Bates könyveknél is jobb. Pedig már azokat is nagyon szerettem, akkor mi lesz Oram könyvével? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most egyre inkább kedvet kapok a Top 10 listákhoz, már gyűjtöm az infót a következőhöz, amit majd jövő héten teszek ki :DD Ha eddig nem olvastad, akkor kötelező :DD Én is imádom Marni könyveit, azok közül a Rocksztárt kaptam karácsonyra a kedvencem, de a Szívzűrterápia egy hajszállal, de azt is felülmúlja :D

      Törlés